Categories

Cum se circula in sensul giratoriu

Categoria: Trafic | Tuesday, 4 August 2009

Semn giratoriu Daca imi aduc bine aminte, in Craiova nu a existat decat un singur sens giratoriu pana acum cativa ani. In plus, tot pana acum cativa ani, in sensurile giratorii din Romania se aplica prioritatea de dreapta, si nu prioritatea de stanga cum este in prezent.

Odata cu aparitia tot mai multor intersectii de acest fel, multi soferi s-au trezit in postura de a nu prea sti cum trebuie sa semnalizeze, cum sa se incadreze sau cui sa dea priorite la intrarea in sensul giratoriu. Astfel, din cele 2-3 benzi ale unei intersectii se foloseste numai una, circulatia este ingreunata si se ajunge la nervi, claxoane, injuraturi sau “semne de prietenie” Finger.

Intersectiile cu sens giratoriu sunt intersectii cu circulatia dirijata unde se aplica regula prioritatii de stanga. Prin urmare, vehiculele care circula in sensul giratoriu au prioritate fata de cele care patrund intr-o astfel de intersectie.

GdS publica azi un articol educativ pe aceasta tema, articol care poate fi insa reprezentat printr-o singura animatie:

Sens giratoriu

Sursa foto: Wikimedia


Etichete: ,
emag.ro

Comentarii

  1. Agentul1967 Aug 16, 2009

    Conform prevederilor legale la intrarea intro intersectie cu sens giratoriu trebuie sa acorzi prioritate de trcerea autovehiculelor care se afla in giratoriu. Mai pe limba noastra a soferilor trabuie sa acorzi prioritate de stanga.
    Ei dar problemele incep din momentul in care te aflii in giratoriu, ca daca ari fi doar o banda in sens ar fi ok dar in sens sunt 2-3 benzi de circulatie si culmea se intra de pe 2-3 benzi si se iese pe o singura banda.
    Din punct de vedere al prevederilor legale actuale giratoriul cu 2-3 benzi de circulatie in sens trebuie inteles ca un sens de circulatie in curba si cu 2-3 benzi pe sens. Mai clar atunci cind doresti sa iesi din giratoriu trebuie sa fii incadrat obligatoriu pe banda 1. Daca din nefericire te aflii pe banda 2-3 ai doua solutii ori te opresti si il lasi cel de pe banda 1-2 sa treaca ori iti continuu drumul si te incadrezi succesibv de pe banda a 3 pe a 2 si de pe a doua pe 1 si apoi iesi din intersectie. In nici un caz in intersectie nu se aplica regula are prioritate cel de pe banda superioara adica dinspre centrul sensului giratoriu. Este simplu si usor de inteles.

    Raspunde
    • emil May 7, 2010

      Ai scris ca este foarte clar. Mie nu mi se pare clar deloc. Cand au inceput sa se inmulteasca sensurile giratorii s-a spus ca fluidizeaza traficul. Dar daca eu sunt in sens si nu vreau sa ies la prima iesire ci la a 2-a sau a 3-a mi se pare logic sa ma incadrez pe banda din interior, nu? dar cand vreu sa ies mi se pare logic ca nu ma astept sa-mi apara o masina care sa-mi taie calea din spate , ca doar de aia sunt obligati cei care nu au intrat in sens sa cedeze prioritatea. Practic sensul giratoriu ar trebui sa fie cu o singura banda sau sa se reglementeze – adica sa scrie in lege si in regulamentul de aplicare – si incadrarea in sens si iesirea din sens.

      Raspunde
    • Adrian Armaş-Cioflec Jun 27, 2011

      Bună!
      Având în vedere că multiplele articole, care ar putea face referire la sensurile giratorii și la intersecțiile dirijate gen sens giratoriu, pot avea multiple interpretări, m-am gândit să vă scriu cum cred eu că aș putea aplica regulile într-o intersecție dirijată gen sens.
      Eu mă gândesc la respectiva intersecție ca la un tronson de stradă (sau o întreagă stradă) curbă, sau o stradă în cerc. Și care poate avea 2 sau mai multe benzi. Și cred că marcajele ar fi doar în plus să le aplici. De ce?
      Păi, pentru că, înțelegând-o ca pe o intersecție normală (și ca pe o stradă în cerc), ei bine, ce trebuie să facem la părăsirea intersecției la dreapta? Cum o părăsim? Cum ne încadrăm? Pe banda din dreapta, nu? Mă rog, pe cea de lângă acostamentul din dreapta, de lângă bordură.
      Și ca să nu fie probleme de tăiat benzile, oricum ar intra sub incidența principiului după care se face ieșirea dintr-o intersecție, nu? Vorba vine! Că nici măcar un ASTFEL de articol nu am găsit! Nici în O.U.G., nici în regulament (anexa 1). Adică, atunci când faci la dreapta pe o stradă, doar nu faci de pe banda a doua! Te încadrezi pe prima și ai ieșit!

      Raspunde
    • dslkdfjf Sep 14, 2011

      ba e atit de simplu incit va incalziti mintile cu toate prostiile….interioru are prioritate fat de exterior deoarece se presupune ca cel din interior era intrat dinaintea ta in intersectie…..deci pe linga ca nu iai acordat prioritate si ai intrat in intersectie nu ii dai nici voie sa iasa…atit de simplu……..

      Raspunde
  2. dorin Feb 27, 2010

    atentie,in europa nu se foloseste semnalizarea la intrare in sens.daca te iei dupa indicator nu poti decit sa te invirti roata (sens unic de exemplu),iar in momentul iesirii din sens semnalizezi.problema e ca multi semnalix=zeaza cind intra si nu cind ies,neintelegind ca acolo e probleme mai ales la mai multe benzi.si apropo la inaugurarea unui supermarket in iasi in fiecare sens giratoriu erau cite 2(doi) gardieni care dirijau masinile.problema e cu cine fac scoala

    Raspunde
    • Alin Mar 24, 2010

      Scrie in lege: semnalizezi stanga la intrare si dreapta la iesire. Daca te iei dupa argumentul tau, cand virezi stanga pl ao intersectie dirijata nu mai semnalizezi, pentru ca te duce banda si indicatorul… Mai puneti mana pe carte, ma baieti…

      Raspunde
  3. emil May 7, 2010

    Foarte clar, legal e stipulata doar obligatia de a ceda prioritatea celor care sunt in sensul giratoriu de catre cei care nu au intrat in sens.
    Daca in sensul giratoriu cu 2 sau m multe benzi sunt 2 respectiv mai multe masini legea nu-mi spune unde sa ma incadrez pentru a putea iesi din sens, sau daca sunt pe banda din centru trebuie sa acord prioritate de dreapta vehiculelor care se afla pe benzi din exterior si care ocolesc o portiune mai mare a sensului? Daca situatia e asta – pentru ca legal nu e stipulat altfel – sensul nu-si prea atinge scopul, adica fluidizarea circulatiei. Mai exact mie mi se parea logic ca daca sunt in sens si vreu sa ies pe una din iesiri sa am prioritate fata de oricine.Cred ca se poate presupune ca daca ai intrat vrei sa si iesi, dar legea nu spune nicaieri cum realizezi chestia asta. Nu spune nici ca se aplica prioritate de dreapta sau stanga – (spune ca se aplica prioritate de dreapta in intersectii nedirijate – sensul giratoriu de care este?)
    Deci la 2 masini care intra in paralel,cel de pe banda1 vrea sa intoarca 180 grade iar cel de pe banda 2 vrea sa iasa la prima iesire cine are prioritate?

    Raspunde
  4. beelge May 16, 2010

    La intrarea in sens giratoriu nu se semnalizeaza, doar la iesire.

    Raspunde
  5. mitica Jun 26, 2010

    Ok, haideti sa va spun o istorioara… Am picat de 2 ori examenul de conducere in orasul Buzau ( e normal pt ca am facut scoala de soferi in Buc., insa nu asta era ideea, nu din cauza giratoriului am picat ). La primul examen am intrat in sens giratoriu ( probabil cei din Bz stiu, un sens cu 2 benzi teoretic, cel de la bazar/Episcopie ). Am semnalizat stanga inainte de intrare in sens, iar dom’ politist a fost fff suparat si mi-a spus sa semnalez intentia de dreapta ( pe prima banda oricum nu se putea intra din cauza celora care kiar aveau nevoie sa intre fix la dreapta din prima, autobuze, taxiuri etc ). Mentionez ca strada pe care trebuia sa intru din sens gir, era ( fata de strada de pe care ieseam ) drept inainte, adica faceam jumatate de cerc de intersectie. Bun, deci mi-am cerut scuze, am semnalizat dreapta, ( aici un mic conflict cu cei de pe banda 1 care voiau si ei sa intre acolo, insa politistul nu m-a penalizat, nici nu mi-a explicat cum e de facut ).
    La al doilea ex. trebuia sa intru in sensul giratoriu cu o singura banda ( destul de simplu, pt cei din Bz, este vb despre sensul giratoriu de la XXL, spre Maracineni etc ), am semnalizat frumos ( in timp ce asteptam cedand prioritate ) DREAPTA direct,( trebuia sa merg spre Micro3 ), adica tot inainte… Dom’ politist mi-a marait ca probabil in Bucuresti se face altfel, insa ar fi de bun simtz sa semnalizez stanga, apoi in sens, adica in mers, sa semnalizez dreapta cand vreau sa ies… Am fost penalizat.
    Partea interesanta este alta: instructorii auto spun ca teoretic se trage o linie dreapta din strada de pe care iesi si strada pe care vrei sa te incadrezi ( diametru ). Daca strada pe care vrei sa faci la dreapta este practic in fata ta, adica in linie, atunci semnalizezi inainte de a intra in sens giratoriu DREAPTA ( teoretic este corect, deoarece oricum ai prioritate, deci poti face dreapta cand vrei ). Daca insa, strada pe care vrei sa intri este in stanga acestei linii diamtrale, atunci e corect din start sa semnalizezi STANGA, si apoi la parasirea sensului sa dai semnal dreapta…
    Acuma, ziceti si voi cum e de fapt, si ce trebuie sa intelegi?

    Raspunde
    • Caesar Jul 28, 2010

      Sunt de 8 ani in Austria si pot sa confirm spusele lui dorin. In Europa nu se semnalizeaza la intrarea in sensul giratoriu ci doar la iesirea din acesta. Motivul este, asa cum spune si dorin, unul simplu: in momentul intrarii in intersectie conducatorul auto nu poate sa mearga in alta directie decat sa ocoleasca scuarul central prin partea dreapta. Este, daca vreti, asemeni unui drum cu sens unic din care se desprind succesiv alte drumuri catre dreapta. Daca acest drum ar fi fost in linie dreapta nu mai existau comentarii nu-i asa? Problema e ca in Romania cele mai multe sensuri giratorii sunt improvizate prin introducerea unei insule in mijlocul unor intersectii normale fara remodelarea trotuarelor. Astfel, cei mai multi soferi continua sa semnalizeze la fel ca intr-o intersectie normala. Din pacate legiuitorii au mai produs o aberatie specifica doar noua: aceea cu semnalizatul in doua directii: mai intai stanga si apoi dreapta. Cred ca asta e o idiotenie enorma si nu ajuta pe nimeni sa inteleaga sensul girator.

      Raspunde
  6. Florin1989 Nov 9, 2010

    Are dreptate agentul1967,este usor de inteles ce este asa de greu ,am 21 de ani si de 2 ani carnet si stiu cum se circula in sesul giratoriu,am vazut foarte multi “soferi” care habar nu au cum sa circule in sesul giratoriu,nu stiu cum au luat carnetul,vai si amar. 😆

    Raspunde
  7. fane Mar 4, 2011

    e de jale nene cu sensurile astea…am intrat in sens care are 3 benzi pe banda 2-a,am vrut sa ies la a 3-a iesire….am semnalizat ,si m-a lovit unu in spate stanga cand dejea eream iesit aproape (el erea pe banda 1-a) si …normal eu sunt de vina ca asa e legea >ce nu inteleg eu cum masa pot sa fie eu de vina daca ala m-a lovit din spate ,eream practic iesit din sensul giratoriu

    Raspunde
  8. Iulian Serbu Apr 17, 2011

    Am carnet de conducere auto din feb. 1962 si nu am avut evenimente rutiere deosebite.
    Am lucrat in domeniul circulatiei rutiere ca ing. proiectant de drumuri si am colaborat la lucrari de circulatie si semnalizare rutiera la nivel judetean..
    Sunt nemultumit de legislatia in vigoare care reglementeaza circulatia in sensurile giratorii (prioritate de stanga pentru intrarea in intersectie si prioritate de dreapta pentru parcurgerea sensului giratoriu.
    In aceste conditii, celor in drept le ridic urmatoarea problema de circulatie spre rezolvare:
    -intersectia in sens giratoriu are un spatiu limitat (relativ mic) la care prioritatea nu trebuie schimbata
    -daca intrarea in intersectie se face pe baza de prioritate de stanga, consider ca aceasta prioritate este normal a se pastra pe toata durata de parcurgere a intersectiei.
    -mentinerea prioritatii de stanga pe toata suprafata sesului giratoriu, nu diminuiaza capacitatea de trafic si elimina sursa de accidente.
    -nu se poate subordona circulatia interioara giratiei,celei exteroare in conditiile in care un vehcol trbuie sa circule cu aceiasi viteza, dar care are un spatiu mai mare de parcurs.
    -consider ca cele semnalate necesita urgenta rezolvare printr-o lege, spre a nu avea de suferit cei ce gandesc logic.

    Raspunde
    • lear Jan 2, 2012

      Pentru complicarea lucrurilor trebuie mentionat si faptul ca exista unele sensuri giratorii in interiorul carora cele trei benzi sunt circulare, tot asa cum in alte sensuri giratorii benzile sunt spirale! Atunci cum se poate aplica unitar o regula?

      Raspunde
  9. laurentiu Apr 29, 2011

    salutare oameni buni! as vrea sa va comunic si eu cateva impresii despre ce se intampla in afara granitelor Tarii,pt ca m-am saturat sa tot vad ca luam exemplu de la straini, “ca ei nu dau semnal,sa ca dau ori alte bazaconii”. Hei fratilor,cel putin referitor la circulatia rutiera sant cu adevarat “salbatici”:circula cu oglinzile retrovizoare inchise,nu au idee care e diferenta intre stop si cedeaza trecerea,trec pe galben ca si pe verde,majoritatea masinilor poarta urme de lovituri pt ca au mari pb cu parcarile laterale si as avea si altele dar sa trec la pb cu sensul giratoriu;Fratilor….prima banda o ocupi doar daca iesi pe PRIMA iesire LA DREAPTA si de la intrare pana la iesire ai SEMNAL DREAPTA.Daca iesi pe a doua sau a treia iesire,ori te intorci,ocupi BANDA A DOUA si te deplasezi cu semnal STANGA pana cand esti in dreptul axului penultimei iesiri unde pui semnal DREAPTA intrucat urmeaza ca pe urmatoarea sa iesi TOT PE BANDA A DOUA,nu schimbati banda de circulatie in sens,pt ca TAI FATA CELUI CARE IESE PE PRIMA LA DREAPTA. Daca esti pe banda a doua si ai doua iesiri de ce sa treci pe prima?????de ce????ai tot drumu in fata!RAMAI PE BANDA TA!!! Daca esti intr-un sens cu doua benzi si o iesire iar tu esti incadrat pe banda a doua,acolo da,schimbi banda IN DREPTUL AXULUI PENUTIMEI IESIRI UNDE PUI SEMNAL DREAPTA SA INTELEAGA CEI CE VOR SA INTRE CA TRE SA CEDEZE TRECEREA PT CA TU URMEAZA SA IESI,ACOLO TRECI DE PE BANDA 2 PE BANDA 1 URMAND CA LA URMATOAREA SA IESI.
    Imaginati-va ca despre ceea ce tocmai v-am vb oameni din Vest-ul Europei,majoritatea,nu au habar!
    SANT SALBATICI! Nivelul lor de Bacalaureat e nivelul nostru la clasa a 8-a,majoritatea nu stiu sa scrie corect,sant studenti Romani in Franta care studiaza in facultate in Franta ceea ce au invatat la liceu in Romania,iar prietena mea e studenta in Franta si este singura din grupa ei care scrie FARA GRESEALA,si va pun si eu o intrebare: daca Limba Franceza se invata mai bine in Romania decat in Franta,mai gasiti de cuviinta sa ne raportam la ei???

    Raspunde
    • Emil May 3, 2011

      Totul e frumos si logic, doar ca nu apare in legislatie, pt. ca ceea ce ai scris nu am regasit in niciun regulament. Si daka unul pe care nu-l intereseaza te loveste chiar dak tu ai pus semnalizarea, ghici cine va fi vinovat conform legii?
      Degeaba comentam noi ce ar trebui sau cum ar trebui. Ai voie sa faci doar cum scrie legea, iar legea a cam trecut repede peste sensul giratoriu. Mai ales ca, teoretic ar trebui sa fluidizeze traficul. Dak insa te apuci sa semnalizezi stanga, dreapta, te asiguri ( cu reducerea vitezei ) dak te-a vazut ala care vrea sa intre sau ala din spate in fata caruia te bagi, si care conform legii are prioritate, etc salut fluidizare trafic.

      Raspunde
  10. Emil May 3, 2011

    Completare la raspuns pt Laurentiu
    Dak totusi ai citat regulile descrise de tine te rog scrie si adresa de net sau denumirea regulamentului, an aparitie, … sa-l pot gasi si sa pot face referire la ceva scris in caz ca voi avea nevoie.

    Raspunde
  11. teo May 30, 2011

    Cei care locuiesc in Bucuresti, au trecut probabil pe sub noul pod de la Grozavesti, dinspre Giulesti spre Plevnei. Pentru cei care nu sunt din Bucuresti, sau nu au trecut prin aceasta intersectie, am sa incerc sa explic cat mai bine situatia. Este un drum pe care il fac aproape zilnic si aproape de fiecare data acolo se claxoneaza iar soferii devin extrem de nervosi. iata de ce: venind dinspre Giulesti, pana in pod, la semafor sunt 4 benzi. Dupa pod, pe Plevnei, pana in Carrefour Orhideea sunt doar 2 benzi. Aproape toti cei de pe cele 4 benzi de pe Giulesti intra pe cele 2 de pe Plevnei. Doar putini, cei de pe prima banda din stanga vireaza ( evident stanga ), pe Sos. Orhideelor, restul intra pe cele 2 de pe Plevnei. Intrebare : cine are prioritate ?

    Raspunde
  12. teo Jun 29, 2011

    Intre timp, aceasta problema s-a rezolvat. Odata cu inaugurarea podului, au fost trasate si marcajele pentru demarcarea benzilor pe sensurile de mers. Astfel, primele 2 benzi din dreapta merg pe Plevnei, iar celelalte 2 pe Sos. Orhideelor. Credeti ca acum se respecta marcajele ? Sa fiti convinsi ca nu ! Doar traim in Romania ! Imi permit sa pun o intrebare, poate retorica : in toata perioada cat nu au existat marcaje ( 1 an si ceva ), la accidentele datorate cauzelor mai sus mentionate, cine se face vinovat ? Dupa parerea mea primaria, pentru ca un drum atunci cand este dat in folosinta ar trebui sa aiba tot ce-i trebuie, inclusiv marcajele de pe asfalt si atunci ar fi doar vina soferilor. Poate in urmatorii 20 de ani ( vorba lui Silviu Brucan ), o sa renuntam si noi la celebra ” Lasa ma ca merge asa ! “

    Raspunde
  13. maier cornel Jul 20, 2011

    Exista o solutie foarte simpla la circulatia in sensul giratoriu pe care o ignora toata lumea adica: In giratorii NU SE FAC DEPASIRI.

    Raspunde
    • Emil Jul 21, 2011

      Solutia trebuie sa existe nu numai in mintea unora ci in legislatie. N-am vazut chestia cu interzicerea depasirilor in sensul giratoriu in regulament.

      Raspunde
    • zic Apr 18, 2012

      In giratoriu nu ai cum sa depasesti pentru ca e sens unic. Depasirea se face prin parasirea sensului tau de mers prin stanga/dreapta sau peste linia de tramvai….

      Raspunde
    • yo Dec 1, 2012

      ai dreptate, cu conditia sa nu fie decat o banda.

      Raspunde
  14. io:_io Sep 5, 2011

    mah cel din interioru intersectiei are prioritate fata de cel din exterior deoarece se presupune ca a intrat inaintea celui din dreapta sau exterior……numai k nici politia nu stie sa iti ex dak ii intrebi si regulamentu e lasat de asa natura sa il interpretezi in diferite feluri……

    Raspunde
  15. Bebe Sep 14, 2011

    Este limpede ca din cauza iresponsabilitatii si impotentei legiuitorilor, s-a ajuns la o brambureala mioritica specifica in privinta regulilor de circulatie in sensurile giratorii. Consecintele sunt vizibile: ciocniri, injuraturi, interpretari care mai de care mai aiurite cu privire la prioritate, etc., toate fiind parca bine gandite si intretinute cu scopul de a demonstra odata in plus ca Romania este o tara a haosului general . Orice sofer cu experienta nu poate sa nu fie de acord ca odata intrat in sensul giratoriu, dupa ce ai acordat prioritatea de stanga la intrare, trebuie sa respecti regulile de circulatie de pe drumurile publice si ca urmare, nu ai voie sa tai calea aceluia care se afla pe benzile din dreapta sau din stanga benzii pe care circuli ! Deci, ca sa iesi din sens te inscrii cu grija si rabdare pe banda externa care-ti permite sa iesi in conditii de siguranta. In niciun caz nu ai voie sa te repezi ca berbecul si sa-i tai calea celor de pe oricare din benzile sensului, injurand sau vociferand absolut pe nedrept, in cel mai bun caz, daca n-ai provocat si un carambol din nestiinta si tembelism. In plus, cred ca este demn de retinut ca riscul de a se provoca accidente in sensuri giratorii in Romania este mult mai mare decat in oricare alta tara europeana dezvoltata, deoarece la noi nu exista conceptia de civilizatie rutiera( de fapt de civilizatie in general!). In aceste tari, daca ar exista aceasta grava deficienta legislativa (ceea ce este exclus), nivelul ridicat de civilizatie rutiera ar micsora considerabil riscul de scandal si accidente in sensurile giratorii.

    Raspunde
  16. Bebe Sep 14, 2011

    Erata : “sa le tai calea celor…..” in loc de “sa-i tai calea celor …”

    Raspunde
  17. marius Jan 30, 2012

    In afara de acordarea prioritatii celor care sunt deja in sensul giratoriu ,imaginati-va circulatia in sens ca o circulatie pe un drum drept cu mai multe benzi. Cat timp imi pastrez banda nu ai voie sa imi tai calea, trecand tu de pe banda 2 prin fata mea care ma aflu pe banda 1. Prioritatate la iesire – am auzit atat de des cretinismul asta de la soferi vechi incat mi-e rau. Foecare are prioritate pe banda lui, mai pe romaneste. Vreau sa schimb banda, sa ies de pe B2 la dreapta dar pe B1 se afla cineva care contiuna mersul, ii cedez trecerea apoi ii traversez banda, la fel cum as face pe u ndrum drept.

    Raspunde
    • zic Apr 18, 2012

      Sensul giratoriu nu este un drum. Deci nu se aplica regulile de pe drumuri. Se aplica regulile specifice sensului giratoriu. Daca legiuitorii concepeau prioritate de stanga la intrare si iesire din sens ne scuteau de multe batai de cap. E mult mai usor sa intri in giratoriu si sa te uiti doar in stanga si nu sa-ti faca ochii ca girofarul stanga dreapta…

      Raspunde
  18. yo Dec 1, 2012

    vai ce complicat este sensul giratoriu.
    Pentru mine cred ca este una dintre cele mai bune inventii pentru a inlesni traficul.
    Si regulile sunt foarte simple.
    intru in giratoriu cedez.
    sunt in giratoriu circul ca pe orice strada cu una, 2,3 benzi ,vreau sa schimb banda semnalizez, vreau sa ies (sa o iau la dreapta) semnalizez dreapta.intru de pe 2 benzi in giratoriu cu 2 benzi imi pastrez banda.
    cand intru in giratoriu nu semnalizez.
    e foarte simplu si logic.
    pentru cei care calatoresc in afara granitelor, iesirea din giratoriu fara a semnaliza se poate pedepsi cu amenda 😉

    Raspunde
  19. mario Dec 2, 2012

    E simplu intradevar,daca stii ceea ce faci ,dar nu cum a comentat cineva in pagina asta, care spunea ca cel din interior are totala prioritate ,e tottal gresit ,prioritate are cel care circula cat mai aproape de acostament si ca sa explic de ce: eu locuiesc undeva in afara si am vazut in fata mea nu demult o acrosare, intr-un sens giratoriu ,cel acrosat rula cat mai aproape de acostament pe banda din dreapta ,in acelasi moment cu el ,pe banda din stanga circula alt vehicul,intamplarea face ca cei doi sa paraseasca giratoriul la aceeasi iesire ,cel din stanga taindu-i fata celui din dreapta si acesta neavand reactie la lovit in lateral ,ce e mai important e ca firma de asigurare nu i-a dat castig de cauza celui care circula pe partea stanga ci celui care a fost lovit pe partea stanga (deci vehiculului care circula aproape de acostament) sustinind ca cel din stanga nu a acordat prioritate de trecere celui care nu a schimbat directia de mers(vehiculul din dreapta),chestia asta o stiu, pt ca in masina din dreapta, circula o cunostinta de a mea, care mai apoi mi-a povestit chestia cu asigurarea.E simplu si frumos, dar mai conteaza mult si conduita preventiva ,si cand mai gasesti nebuni de astia care trec de pe o banda pe alta ,sau care taie rotunda in doua ,crezand ca au toata dreptatea din lume ,parerea mea e sa-i lasi sa treaca si sa eviti incidente sau accidente sau nu mai stiu eu ce….La intrare:..cei ce viin din stanga ,cei care sunt deja in giratoriu ,au prioritate fata de cei care vor intra.La iesire :NU are prioritate de trecere cel din interiorul rotundei(masina din stanga) fata de cel di n exterior(masina din dreapta),orice schimbare de directie se semnalizeaza ca atare si se efectueaza in conditii de siguranta fara a pune in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

    Raspunde
    • m Dec 9, 2012

      Cred ca un detaliu foarte important la povestea lui Mario nu a fost specificat. Pe cate benzi era iesirea din giratoriu si pe ce banda voia sa iasa cel care venea dinspre intreiorul giratoriului? Parerea mea e ca daca iesirea era pe 2 benzi si cel din exterior iesea pe banda 2 , paralel cu celalalt care pastra banda 1, nu era nici o problema. Presupun insa ca ori iesirea era pe o singura banda ori cel din interior a incercat trecere direct pe banda 1 (cazuri in care trebuie sa acorde prioritate) – altfel nu imi explic nici accidentul nici reactia celor de la asigurari.
      In schimb daca cel de pe interior ar fi incercat iesire pe banda 2 in timp ce cel de pe banda 1 continua fara sa iasa din giratoriu, mi se pare logic sa fie el tras la raspundere (cel de pe exteriorul giratoriului). Cum e legea la noi insa… vai de noi. Esti la mila interpretarilor…

      Raspunde
  20. a Jan 28, 2013

    rt. 107. – (1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.

    Art. 142. – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;

    in concluzie, incadrezi din timp.in cazul sensurilor giratorii cu 2 benzi, cel de pe banda din exterior trebuie sa paparaseasca intersectia la prima iesire in dreapta, maxim la a 2a. cel din interior are posibilitatea sa faca stanga, implicit manevra de intoarcere, tot el are posibilitatea sa mearga inainte (a 2 a iesire, ceea ce inseama ca nu se va inalni niciodata cu cel din dreapta lui) sau la stanga.

    Raspunde
  21. mugurel Dec 16, 2013

    vreau sa stiu si eu un lucru am fost lovit de un autovehicul in timp ce circulam intr-un sens giratoriu la sosirea echipajului de politie am fost sanctionat cu o amenda de 480 lei si mi s-a retras dreptul de a conduce pe o perioada de 60 zile sub motiv ca eram lovit in partea laterala stranga spate . eu am patrus in intersectie cu mult inaintea celuilalt participant la trafic dar acesta avea o viteza de cel putin 60 km/h si nu ma mai putut evita deoarece a taiat pur si simplu sensul nu avea o anume banda selectata . Dupa impact masina mea a fost intoarsa invers fata de pozitia initiala . ce parere aveti am eu vrio vina sa pot fi sanctionat ?

    Raspunde
    • Marius Dec 18, 2013

      Buna ziua
      2 cnsiderente vreau să fac:
      1.cine intra în sensul giratoriu cedează trecerea (prioritate de stânga)
      2. In sens este tot prioritate de stanga! (deci cei de lângă interior față de cei dinspre exterior)!
      DE CE? Pai dacă nu ar fi așa, cei de la interior NU AR MAI PUTEA IEȘI NICIODATA DIN SENS! (anormal) si mai mult nu ar fluidiza traficul ci l-ar bloca!

      Raspunde
      • florin s Nov 3, 2014

        Regulamentul spune clar ce vi se pare atat neclar:in sensul giratoriu are prioritate primul intrat si normal ca acesta va fi cel din stanga semnalizarea este este foarte corecta ,stanga la intrare ,dreapta la iesire cu pastrarea prioritatii de stanga , iar nr. benzilor nu conteaza din moment ce trebuie acordat prioritate stanga , semnalizarea avand intocmai scopul fluidizarii circulatei . Daca cititi cu atentie si reusiti sa si retineti regulile de circulatie nu ve-ti avea probleme in trafic si daca totusi aveti ghinion si considerati ca aveti dreptate puteti avea obiectiuni in procesul verbal solicitand in instanta stabilrea corectitudini cu care a fost aplicat regulamentul si implicit a vinovatiei unuia sau celuilalt participant la trafic . Apropo de vest legislatia romaneasca este armonizata cu cea din UE si nu prea am auzit multi romani sa nu se descurce si scuzati-ma dar mai exista si conduita previntiva care trebui-e sa ne faca sa intelegem ca oricat ne-am grabi viata are intodeauna prioritate si chiar in incidente minore fara victime cu avarii cat mai putine timpul pe care il pierdem cu formalitatile e mult mai mare decat ce-am putea castiga grabindu-ne .Nu uitati cititi cu atentie orice noua reglementare si nu veti avea probleme

        Raspunde
  22. Catalin Nov 24, 2014

    Impresionant, in Romania exista prioritate de stanga? Noi de pe ce planeta ne-am luat legile? Pe Pamant cred ca suntem singura tara.

    Raspunde

Trackbacks

There are no trackbacks on this entry.

Adauga un comentariu

Nume (obligatoriu)

E-mail (obligatoriu, nu va fi publicat)

Website (optional)