п»ї Online Banking | La Virgil .ro
Joi, 11 Septembrie 2008

De aproximativ un an de zile folosesc serviciul de online banking de la Unicredit Tiriac. Mi se pare foarte util pentru plata facturilor si pentru a tine evidenta banilor din cont. Mi-e mult mai usor sa ma uit pe net ca sa vad cati bani mai am, decat sa ma duc de fiecare data la un bancomat.
Din pacate, se pare ca au destule bug-uri in soft, pentru ca altfel nu imi explic de ce fac update-uri la aplicatie din ce in ce mai des. Mai mereu cand intru, am un mail in care sunt anuntat ca se intrerupe functionarea serviciului pentru ca se fac modificari. Ok, macar e bine ca sunt anuntate. Dar ce te faci cand se trezesc ei sa fac o mica modificare pe care nu o anunta?

Intr-o seara, pe la 11, m-am asezat la calculator sa imi verific soldul. Primisem salariul in ziua respectiva si aveam planuri mari :) . M-am logat, am dat afisare sold si, surpriza, nu mai aveam bani in cont desi in timpul zilei verificasem si banii erau acolo! Tranzactiile erau aiurea, unele lipseau etc. Cum nu ma panichez prea usor, am zis sa sun un coleg sa vad daca el are banii in cont. Nu ii avea nici el. Ne-am gandit ca poate a fost o problema cu tranzactia facuta de firma si am zis ca ne interesem a doua zi la serviciu.
A doua zi de dimineata, inainte sa plec la firma, am verificat inca o data soldul. Banii aparusera “ca prin minune”, tranzactiile erau la locul lor, totul parea ok. Apoi am aflat ca problema fusese intradevar de la banca dar nu am obtinut mai multe explicatii. Ce s-ar fi intamplat insa daca unul mai slab de inima vedea ca nu mai are bani in cont si se gandea ca poate i-a clonat cineva cardul si l-a lasat sarac pana la urmatorul salariu?

Luna trecuta s-a intamplat iar. De data asta banii au aparut dupa vreo ora. Acum eu imi pun o intrebare: daca astia uita la un moment dat sa mai imi puna banii la loc? Sunt programator si stiu ce reprezinta soldul meu pentru cei care fac softul de la Unicredit: o variabila. Variabila pe care poate nu au declarat-o cum trebuie, unde trebuie sau nu o folosesc bine. Nu am chef sa ma duc pe la banca sa le demonstrez cu ordine de plata ca eu de fapt am bani in cont.

Cred ca ar trebui sa fie mai responsabili si sa nu se mai joace cum au chef cu banii clientilor. Si asa sunt destule cazuri de fraude bancare, nu trebuie sa ne mai sperie si ei.

Tags: , ,

5 Comentarii » la articolul “Online banking”

  1. dmeggy says:

    subiectul asta e un subiect mai amplu. Folosesc si eu Online Banking de la Tiriac, dar si BrdNet de la BRD (era oricum evident al cui trebuie sa fie :D). Pana acum n-am descoperit nimic prin care BrdNet sa fie mai bun ca OnlineBanking Tiriac.
    Cateva dintre bilele albe pt OBT fata de BrdNet:
    1. logarea se face pe baza de username si token (un cod generat unic in functie de timp si de o cheie unica ce identifica digipass-ul care il genereaza, valabil doar 30 de secunde) vs BrdNet care foloseste un username si o parola din 6 cifre, la fel ca si un simplu client de mail => securitate mai slaba
    2. detaliile furnizate de OBT fata de BrdNet sunt mult mai ample atat pentru tranzactii cat si pentru conturi
    3. Operatiunile posibile prin OBT sunt mult mai multe decat prin BrdNet
    4. BrdNet iti permite sa faci plati catre o lista predefinita de furnizori (plati de facturi de tot felul) sau catre o lista predefinita de conturi. Pentru a putea transfera bani din contul tau de la BRD, catre un alt cont al tau in alta banca, trebuie sa te duci la o sucursala BRD si sa faci o cerere de aderare a contului respectiv la BrdNet. Cu alte cuvinte, daca la 10 seara iti trasneste sa trimiti bani cuiva sa aiba a doua zi, NU ai cum folosind BrdNet. Numai pt asta si nu mi-as desfiinta OBT-ul. De acolo pot sa trimit bani unde vrea muschii mei :D 5. BrdNet costa pe luna 3.5 ron (1 euro), iar OBT nu stiu exact cat costa separat, insa este gratuit in pachetul Basic care costa anual 50 ron
    http://www.unicredit-tiriac.ro.....i-servicii

  2. dmeggy says:

    Revin cu un comentariu la punctul 4. Aderarea unui cont se poate face si telefonic, deci nu ar implica neaparat o deplasare la banca (scuzati legatura), si dupa cum sustinea cineva care a si incercat, dureaza in jur de 5 minute.

  3. favit says:

    am folosit online banking in state dar chestii de genul asta nu mi s-au intamplat. cam in fiecare luna primeam cate un email cu schimbarile aduse de ei, dar doar atat. nu plecau banii nicaieri. inca nu am inceput sa folosesc online banking in romania…
    la faza cu plecatul si venitul banilor in cont, poate se joaca cei de la banca cu banii tai. cumpara acuma si vand peste 2 ore ;) fac si ei un ban in plus… :D

  4. Virgil says:

    macar sa imparta castigul cu mine :)

  5. mihai says:

    Am vorbit si eu cu ei de chestia cu update-ul de software si se pare ca nu e chiar asa. Fac destul de des (insa doar in weekend) update-uri la softul bancar (adauga functionalitati la core banking nu la online banking). Cand se fac aceste update-uri automat legatura cu online bankingul nu ar mai merge sau ar putea da erori.. asa ca pt a fi on the safe side dau mesajul asta.
    Oricum orele afectate nu sunt de trafic intens iar faptul ca poate face plati externe (vezi raiffeisen nu stie) il face a keeper :D

Adauga un comentariu

Poti folosi urmatoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>